سئو فروشگاه اینترنتی گام به گام
راهنمای سئوی فروشگاه اینترنتی از پیشنیاز تا اجرا
محتوای تکراری داخلی یک مشکل مکرر در بسیاری از صفحات یک فروشگاه اینترنتی است. ساخت بکلینک کلاه سفید (بدون پرداخت پول) برای صفحات اصلی، دستهبندی و محصول بسیار مشکل است. این وضعیت باعث میشود برای رسیدن به رتبه ۱ بکلینکهای کمتری نیاز داشته باشید. با این حال، فکر میکنم در صفحات دستهبندی؛ اسکیما بیشتر از هر چیزی به گوگل در شناسایی نوع صفحه (دستهبندی) کمک میکند. اکثر سایتهای فروشگاهی از روش اتوماتیک و قالببندی شدهای برای پر کردن تگهای متا خود استفاده میکنند.
تم های واکنش گرا می توانند تجربه کاربری را تا حد زیادی بهبود بخشند و بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه دارند. از آنجایی که گوگل به زمان ماندگاری در صفحه به عنوان نشانه ای از ارزش یک سایت نگاه می کند، داشتن سایتی که به راحتی قابل پیمایش و خواندن باشد، می تواند رتبه بندی را بهبود بخشد. در نهایت، هدف تولید محتوای محصولات شما این است که به مشتریان نیازهای آنها را برطرف کنید و آنها را به خرید از شما ترغیب کنید. بهترین منبع دریافت لینک برای صفحات دسته بندی و محصولات، نوشتن مطالب مرتبط و پیوند آن به صفحهی محصول است. انتخاب کلمات کلیدی در این بخش با توجه به نیازها و سوالات کاربران در فضاهای مختلف، انجام میشود و با تحقیق کلمات کلیدی در مرحلهی اول متفاوت است.
همچنین حدود ۶۰ درصد مصرف کنندگان از دستگاه های تلفن همراه برای تصمیم گیری خرید استفاده می کنند. AMP یک تکنولوژی جدید است که صفحات دارای محتوای استاتیک را سریعتر از صفحات معمولی لود میکند. همچنین می توانید به کاربر این امکان را بدهید که جهت مشاهده تصویر بزرگتر از کلیک برای تصویر کوچک تر استفاده کند. این تگهای میتوانند داخل کدهای سایت برای نشان دادن صفحات قبل و بعد استفاده شوند. حتما به بازدیدکننده لیستی از محصولات مشابه و جایگزین را نشان دهید تا اگر تمایل به خرید داشت از رقبایتان خرید نکند و محصول جایگزین را نیز از شما خرید کند.
علاوه بر صفحات محصول و دسته بندی، شما باید یک صفحه درباره ما و صفحه تماس با ما در سایت خود داشته باشید. این صفحات به خریداران و موتورهای جستجو اطلاع می دهند که شما معتبر و قابل اعتماد هستید، بنابراین این صفحات را نادیده نگیرید. قبلاً گفته می شد که اگر فروشگاهت را بسازی، مشتریان خودشان خواهند آمد! اما در عصر فعلی برای جذب خریداران به چیزی بیشتر از ساخت فروشگاه اینترنتی زیبا نیاز است. یکی از مهم ترین مراحل در نگهداری یک سایت فروشگاهی بررسی این موضوع است که چرا مخاطبان از صفحات پرداخت خارج می شوند در واقع بیرون آوردن این دلایل میتواند نرخ تبدیل شما را تا حد زیادی افزاش دهد.
طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو به این معنی است که فروشگاه شما در هر دستگاهی از جمله دسکتاپ، تبلت ها و گوشی های هوشمند عالی به نظر می رسد. ابتدا صفحات بی کیفیت که دارای اهمیت کمتری هستند را شناسایی و noindex کنید. به جای تلاش برای بهبود صفحات کم اهمیت میتوانید آنها را با صفحات مهمتر ترکیب کنید و یا از تگ noindex استفاده کنید. تجربیات قبلی ما نشان میدهد که مطالب طولانی، رتبههای بهتری نسبت به مطالب کوتاه کسب میکنند. واقعیت این است که گوگل میخواهد بفهمد صفحه شما در مورد چیست در نتیجه هرچه صفحه محتوای بیشتری ارائه دهد ، گوگل بهتر میتواند کار خود را انجام دهد.
اساسا، نقشه سایت به گوگل میگوید که کدام صفحات در سایت شما صفحات مهمی هستند و به آنها اجازه میدهد تا سایت شما را با کارایی بیشتری بخزند. آموزشهای رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلمهای آموزش سئو است. آموزشهای حرفهای ما شامل دورههای آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. با اینکه این یک قانون کلی مناسب است (مخصوصا برای سایتهای فروشگاهی کوچکتر)، اما همیشه تنظیم ساختار آدرسها به این صورت امکانپذیر نیست، به خصوص برای سایتهای بزرگ. باید صفحات دستهبندی و محصولتان تا آنجا که ممکن است به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان قرار گیرند.
چرا؟ چون هرقدر اعتبار دامنه بالاتر باشد، تاثیر بیشتری در رتبهٔ شما دارد. منظور از سئو خارجی، تمام اقداماتی است که با هدف بهبود یا کسب رتبه در خارج از وبسایت انجام میشوند. مثلاً فروشگاه لوازم ورزشی میتواند به مخاطبان خود کمک کند کفشی مناسب برای دویدن پیدا کنند. این کفش چه ویژگیهایی دارد؟ برای روزهای بارانی هم مناسب است؟ چطور بهترین کفش را انتخاب کنند؟ تمام این موارد را میتوان در قالب پست بلاگ ارائه کرد. عنوان را بهگونهای بنویسید که هم توجه مخاطب را جلب کند و هم او را قانع کند که روی لینک شما کلیک کند.
این ویژگیهای ظاهری به خاطر استفاده از schema markup به نتایج سایتتان اضافه میشود. در ادامه آموزش، نحوه انجام کامل این کار را به شما نشان خواهم داد.
SSL همان چیزی است که باعث میشود در ابتدای آدرس سایتتان به جای HTTP، عبارت HTTPS قرار بگیرد. به زبان دیگر این یک پروتکل است که باعث میشود امنیت کاربران بیشتر در سایتتان حفظ شود. با توجه به همین موضوع گوگل به وجود آن اهمیت داده و به عنوان یکی از فاکتورهای سئوی فروشگاه اینترنتی در نظرش گرفته. بک لینک گرفتن از هر سایتی و با هر کلمه ای، نه تنها به بهبود سایت شما کمکی نمیکند، بلکه ممکن است از سمت گوگل جریمه شوید و رتبه شما کاهش پیدا کند. همانطور که گفتیم، کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی خود را شناسایی کرده و با کمک آن ها، در سایت های معتبر و مرتبط با موضوع کارتان بک لینک بگیرید. شاید بتوان گفت دیجی کالا یکی از رقبای اصلی سایت های فروشگاهی است؛ در نتیجه تحلیل و بررسی آن می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.
استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... وقتی ساختار را برای سایت مشخص نکنید، نمیدانید چه چیزی را در کجا بگذارید. در کنار این ابزارها، میتوانید از موتور جستوجوی گوگل هم کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با آنها، پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «ضروریترین ابزارهای سئو» را مطالعه کنید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. اگر در ابتدای کار هستید و فکر میکنید بازدیدکنندگان چندانی ندارید، هاست اشتراکی که ارزانترین گزینه است، انتخاب مناسبی به حساب میآید.
بازاریابی و مارکتینگ برای سایتهای فروشگاهی با چالشهای بسیار خاصی همراه است. اولاً ارتقاء وب سایت های فروشگاهی نیازمند نوعی بازاریابی است تا بین تجربه کاربری و بهینه سازی نرخ تبدیل و سئو تعادل برقرار کنند. اگر میخواهید سایت شما ترافیک قابل توجهی به دست آورد و بازدیدکنندگان مورد انتظار شما را دریافت کند، یادگیری نکات استراتژیهای سئو سایت فروشگاهی میتواند کسب و کار شما را متحول کند. با پیروی از این راهنما، میتوانید در کمترین زمان ممکن سئو سایت فروشگاهی خود را به سرانجام برسانید. با استفاده از Google Keyword Planner، میتوانید حجم جستجوی تقریبی و CPC را برای تعیین قصد خریدار پیدا کنید. با این حال، به شما دشواری کلمه کلیدی (KD) یا کلمه کلیدیهای گسترده و مترادف را نشان نمیدهد.
در انتخاب کلمات کلیدی هوشمندانه عمل کنید تا دچار cannabilization نشوید. مرحله بعدی لینک سازی داخلی از آن صفحه به یک یا چند صفحهای است که میخواهید تقویتشان کنید. در سایتتان به دنبال صفحاتی با محتوای یکسان اما URLهای متفاوت باشید، خیلی اوقات دلیلی برای وجود دو صفحه یکسان وجود ندارد. مثلاً یک ویدئو از "نحوه استفاده از اسپری آبرسان مو" میتواند به کاربر کمک کند که احساس کند محصول را به درستی میشناسد و میتواند تصمیمگیری درستی داشته باشد. با اضافه کردن دادههایی مثل قیمت، موجودی و امتیاز محصول به صفحات، به گوگل کمک میکنید که محصولات شما را با جزییات در نتایج نمایش دهد.
راههای زیادی برای جذب ترافیک وجود دارد، از شبکههای اجتماعی گرفته تا تبلیغات پولی و ایمیل مارکتینگ از جمله راههایی هستند که بر روی سئو سایت فروشگاهی تاثیرگذار میباشند. با این حال، ترافیک جستجو تنها موردی است که قابل اعتماد، رایگان، خودکفا و نسبتا آسان است. گوگل به طور فعال محتوای تکراری را دوست ندارد و سایتهایی را جریمه میکند که صفحات اضافی زیادی دارند. اطمینان حاصل کنید که وقتی در حال ایجاد محتوا یا صفحات دستهبندی هستید، آنها منحصر به فرد هستند و میتوانند خود را از بقیه سایت شما جدا کنند. وبسایتهای فروشگاهی؛ مستعد مشکلات تکنیکال بیشتری هستند و نیاز بیشتری به بهینه سازی تکنیکال دارند.
بعلاوه ، یک صفحه غنی به مشتریان کمک میکند تا آنچه را که میخواهند خریداری کنند، بهتر درک کنند. تگ توضیحات یا متادسکریپشن از مهمترین بخشها در سئوی داخلی صفحات است. برای بهبود این تگ نیز میتوانید از کلمات به اصطلاح آهنربایی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، استفاده کنید. تگ توضیحات هم مانند تگ عنوان محدودیتی در تعداد کاراکترها ندارد اما بهتر است تعداد آن حداکثر ۱۶۰ کاراکتر باشد. در ادامه آموزش سئو فروشگاهی در مورد سئو صفحات داخلی فروشگاه می خوانید.
کلمه کلیدی اصلی تون سرچ کنید و از سایتهای رقبا و LSIهای پیشنهادی گوگل استفاده کنید. گام اول ساخت محتوای طعمه؛ این است که محصول یا دستهبندی مهمتان را انتخاب کنید. سپس یک کلمه کلیدی مرتبط با آن پیدا کنید و یک محتوای جذاب و عالی تولید کنید. یکی از مواردی که اغلب در آموزش سئو فروشگاهی نادیده گرفته میشود بخش سئو تکنیکال سایتهای فروشگاه آنلاین است. تقریبا به هر فروشگاه اینترنتی بزرگی که نگاه کنید، میبینید که توضیحات منحصربهفردی را در صفحات دستهبندی و محصول خود قرار دادهاند. اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید، صفحات باید برای کلمه کلیدی بهینه شده باشند.
بله شما می توانید از متن بازاریابی وب سایت های تأمین کننده استفاده کنید، اما باید بدانید که مشتریان و SEO محتوای اصلی و یونیک را دوست داشته و اگر شما این کار را بکنید، از شما تشکر خواهند کرد. در این دو نوع معماری با تقسیم یکسان آتوریتی بین صفحات دسته بندی، دسته بندی فرعی یا زیر دسته ها و محصولات به کسب رتبه صفحات در گوگل و بررسی و ایندکس آنها کمک می کنیم . در ضمن با این نوع معماری، کاربران هم احساس راحتی بیشتری با سایت شما دارند و به راحتی می توانند محصول مورد نظر خودشان را پیدا کنند. چهار کلیک طول میکشد تا به صفحه دستهبندی برسید و اگر میخواهید یک صفحه محصول یا دسته را اضافه کنید، باید آن را در عمق سایت خود پنهان کنید. این کار نه تنها برای رابط کاربری ضعیف است بلکه به رتبهبندی جستجوی شما نیز آسیب میرساند زیرا صفحه اصلی شما معتبرترین صفحه در سایت شما است. لینکهای داخلی از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر، قدرت را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل میکنند.
این ابزار رایگان بوده و ضمن بیان مشکلات سایت، راه حل رفع آن را نیز به شما میدهد، برای آموزش نحوه کار با جی متریکس به مطلب آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس با GTmetrix مراجعه کنید. اگر فروشگاه اینترنتی شما بر پایه وردپرس میباشد، از افزونه های افزایش سرعت مانند توتال کش و افزونه موشک وردپرس استفاده کنید. دقت کنید که بک لینک به همان اندازه که میتواند در سئوی فروشگاه اینترنتی نقش مثبت داشته باشد، ممکن است نقش منفی نیز ایجاد کنید. هدف از آموزش عملی سئو وب سایت، تجهیز شرکتکنندگان به دانش و مهارتهایی است که برای پیادهسازی استراتژیهای موثر سئو در وب سایتهای خود یا برای مشتریان نیاز دارند. در پایان آموزش، شرکتکنندگان باید بتوانند یک استراتژی جامع سئو را تدوین و اجرا کنند.
استراتژی به معنای برنامه و نقشه راهی برای رسیدن به یک هدف مشخص است؛ پس وقتی از تدوین استراتژی سئو سایت فروشگاهی حرف میزنیم، با چیز خیلی عجیب و پیچیدهای طرف نیستیم. احتمالاً مهمترین اقدامی که باید انجام دهید، سئو سایت فروشگاهی است. آیا می خواهید در رتبه بندی های کسب شده تان، پول پارو کنید؟ مجموعه ایران فاندر در زمینه طراحی و سئو سایت های فروشگاهی در برخی از شهرهای ایران مثل اصفهان، تبریز، مشهد و… گام های مؤثری برداشته است. ما ادعا نمی کنیم که بهترین هستیم اما افتخار می کنیم که با بهترین ها کار می کنیم. در ضمن به اعتقاد خیلی از برنامه نویسان، Https بودن سایت می تواند در سئو سایت فروشگاهی بسیار مفید و کاربردی بوده و باعث جلب اعتماد کاربران شود.
همچنین پست مهمان میتواند به شما این امکان را بدهد که لینکهای با کیفیت بالا به سایت خود و از سایت خود به دست آورید تا رتبه کلمات کلیدی خود را افزایش دهید. سئو تکنیکال در سئو سایتهای فروشگاهی به کاربری بهتر سایت کمک میکند. تعداد سایتهایی که محصولات مشابه با محصولات شما را به فروش میرسانند بسیار زیاد است و اگر سرعت سایت شما پایین باشد کاربران به سرعت سایت را ترک میکنند تا خرید خود را از سایتهای دیگر انجام بدهند. روشهای سئو تکنیکال بر روی افزایش سرعت سایت متمرکز هستند و با افزایش سرعت سایت باعث افزایش رضایت کاربر میشوند. اما رقابت در جلب مشتری در فروشگاههای اینترنتی نیاز به مهارت و شناخت راهکارهای تاثیرگذار در این حوزه دارد که در صورت بیتوجهی به آنها موفقیت درحوزه فروش اینترنتی بسیار دشوار خواهد بود. گروه کارشناسان مجله کاسب یار در این مقاله پس از معرفی سئو فروشگاهی و اهمیت آن، به آموزش سئو فروشگاهی میپردازد که مطالعه آن در جلب مشتریان بیشتر و پیشی گرفتن از رقبا بسیار مفید خواهد بود.
اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند. در مجموعه درسهای SEO چیست در متمم میکوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. این نکته را تقریباً همه پذیرفتهاند که بزرگترین و ارزانترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده میکنند (منبع). کاسب یار همچنین تمامی ابزار های مورد نیاز را در اختیار شما می گذارد تا برای بهبود کسب و کار و همچنین توسعه فردی، شما را از هر منبع دیگری بی نیاز کند.
به آنها ایمیل بزنید تا بپرسید آیا به فروشگاه شما لینک می دهند یا خیر. اگر محصولی دارید که قیمت خاصی دارد، یعنی قیمت پایین تری نسبت به سایت های دیگر رقبای شما دارد، می توانید با ذکر قیمت در دیسکریپشن، آن را به مشتری عرضه بدارید. اگر سایت شما دارای محتوایی است که می تواند برای سایرین اهمیت داشته باشد، دریافت بک لینک از آن سایت، دور از تصور نیست. انتخاب یک هاست مناسب می تواند خیال شما را تا حد زیادی از لحاظ سرعت و امنیت راحت کند. نحوهی پشتیبانی شرکت های میزبانی وب نیز از فاکتورهایی است که در هنگام باید به آن توجه داشته باشید. تصاویر با کیفیت برای مشتریان جذاب هستند اما می توانند باعث کاهش شدید سرعت بارگذاری صفحات شوند.
معماری سطحی هم دسترسیهای سایت شما را سادهتر نگه میدارد و به صرفهجویی در بودجه خزش هم کمک میکند. بهتر است بر اساس نیازهای سایت خود و نوع مخاطب، ساختار مناسبی برای سایتتان بچینید. هر محصول یا خدماتی در یک وبسایت بزرگ باید در مکانی منطقی باشد که یافتن آن را بسیار آسان کند. وقتی کاربران در انبوه صفحات سایتتان گم میشوند یا به بنبست میرسند، نرخ پرش و رها شدن سبد خرید افزایش مییابد. پس بهتر است حتیالامکان از قالبهای سبک و بهینه برای سایتهای فروشگاهی استفاده کنید.
احتمالاً دیدهاید که بخشی از عبارت مدنظرتان را مینویسید و گوگل برای تکمیل آن، پیشنهاداتی به شما نمایش میدهد. آن پیشنهادات عباراتی هستند که احتمال جستوجوی آنهاتوسط کاربران بالا است. هاست روی سرعت و عملکرد سایت تأثیر مستقیم میگذارد؛ پس هم در سئو تاثیرگذارست و هم در تجربهٔ کاربری. اینجاست که سروکلهٔ سئو پیدا میشود؛ چیزی که به شما کمک میکند به معدن مشتری – گوگل – راه پیدا کنید. SEMRush می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی نادیده گرفته شده و کم استفاده شده که می توانید از آنها برای افزایش ترافیک و تبدیل استفاده کنید را پیدا نمایید.
می توان گفت داشتن یک سایت مناسب، انتخاب کلید واژه مناسب، تولید محتوای انحصاری، طراحی ui/ux مناسب برای سایت و لینک سازی های داخلی و خارجی جزو مهم ترین مراحل انجام سئو سایت فروشگاهی می باشند. با انجام هر یک از ۸ مرحله فوق در این راهنما، شما می توانید در کمترین زمان به رتبه بندی بالتر نتایج جستجو صعود کنید. با این ترفندها به شما قول می دهیم که افزایش کلیک فوق العاده ای داشته و فروش سایت تان چندین برابر می شود. همه ما میدانیم که سئو سایت فروشگاهی تا چه اندازه اهمیت دارد و در بهینهسازی محتوای سایت و افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو تأثیرگذار است. در این مقاله قصد داریم درباره چگونگی سئو فروشگاه اینترنتی و نکات مربوط به آن صحبت کنیم.
برای جلب اعتماد کاربران و همچنین گوگل از یک سایت ایمن استفاده کنید و سایتتان را به ssl مجهز کنید. این موضوع باعث می شود مرورگر کاربر منتظر بارگذاری اسکریپت ها قبل از بارگذاری خود صفحه نشود. اگر شما برنامهای برای ارائه محصولات فصلی و مناسبتی دارید می توانید از این روش استفاده کنید. این موضوع به بازدیدکننده کمک میکند که تصمیم برای منتظر شدن و یا خرید محصول مشابه بگیرد. حال میتوانید کلمات کلیدی را عوض کنید و ترکیب های جدیدی را به دست آورید.
اگر برخی از محصولات به طور کلی موجود نمی شود، بهتر است صفحه آن را به یک محصول مرتبط ریدایرکت 301 کنید. این صفحات به عنوان محتواهای تکراری در سایت شما شناخته خواهند شد؛ برای حل این مشکل باید در تمامی صفحاتی که بازدید نداشته و محتوای تکراری در آنها قرار دارد، تگ noindex قرار دهید. محتواهای تکراری توسط الگوریتم پاندا شناسایی شده و می تواند شما را جریمه کند. البته شما می توانید با استفاده از تگ کنونیکال، از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. فرض کنید شما در فروشگاه خود یک پیراهن مردانه با برندی خاص را دارید که برای هر رنگ از این پیراهن صفحه ای جداگانه در نظر گرفته شده است. بهترین راه برای اینکه سئو را بدون پرداخت هزینه یاد بگیرید، کار آموزی در یک شرکت مرتبط با سئو و در کنار آن، مطالعه مقالات مختلف می باشد تا بتوانید در کنار کسب تجربه، دانش خود را نیز افزایش دهید.
شرکت هیوا وب در ارائه خدمات سئو سایت در ارومیه ، طراحی سایت در ارومیه و بهینهسازی وبسایت به تکنیکال سئو، کیورد تارگتینگ، بک لینک و رپورتاژ تمرکز دارد. ما در این مطلب سعی کردیم با ارائه محتوایی جامع، نحوه سئوی فروشگاه های آنلاین را به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم. از آنجا که تعدا زیادی از کاربران برای جستجو های خود از موبایل یا تبلت خود استفاده می کنند. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید. بهینهسازی مطالب صفحات محصول و دستهبندی یکی از سختترین کارها در سئوی فروشگاه آنلاین است.
شما میتوانید محتوای یونیک را برای هر محصول از طریق اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ توسط کاربران در صفحه هر محصول ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که هر خریداری معمولا قبل از خرید سوالاتی دارد. بنابراین کافیست این بخش را بگونه ای طراحی کنید که کاربر به راحتی با این قسمت از صفحه محصول آشنا شده و سوالات خود را بنویسید. حال با جواب دادن به این سوالات هم یک بخش پرسش و پاسخ برای کاربران دیگر بوجود آمده و هم محتوای یونیک تولید کرده اید. اما دو مورد از آنها برای وب سایت های فروشگاه اینترنتی بسیار مهم هستند. دوما فروشگاه های آنلاین به طور معمول سایت های وسیع و پیچیده ای هستند که گاها صدها و یا هزاران صفحه محصول دارند، بنابراین on page seo و یا سئو داخلی صفحات گاهی وقتها میتواند به یک کابوس بی پایان تبدیل شود.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری